اعتبار دامنه و عوامل موثر بر آن

اعتبار دامنه و عوامل موثر بر آن

1398/01/28

یکی از مراحل مهم در طراحی سایت اعتبار دامنه است. قدرت دامنه در واقع یک امتیاز با مقیاس صد می باشد و پیشبینی می کند که رتبه دامنه در موتور های جست و جو به چه صورتی خواهد بود. این امتیاز دهی به اعتبار دامنه ها توسط شرکت Moz ایجاد شد. در واقع اعتبار دامنه زمانی کاربرد دارد که نیاز داشته باشیم چندین وب سایت را با یکدیگر مقایسه کنیم و یا تغییرات سایت خود را در طول زمان برسی و مشاهده کنید.

اعتبار دامنه و عوامل موثر بر آن

یکی از مراحل مهم در طراحی سایت اعتبار دامنه است. قدرت دامنه در واقع یک امتیاز با مقیاس صد می باشد و پیشبینی می کند که رتبه دامنه در موتور های جست و جو به چه صورتی خواهد بود. این امتیاز دهی به اعتبار دامنه ها توسط شرکت Moz ایجاد شد. در واقع اعتبار دامنه زمانی کاربرد دارد که نیاز داشته باشیم چندین وب سایت را با یکدیگر مقایسه کنیم و یا تغییرات سایت خود را در طول زمان برسی و مشاهده کنید.

نحوه محاسبه اعتبار سایت توسط شرکت Moz بر اساس ترکیب کردن معیار های سئو این شرکت می باشد. سئو موز برای تعیین اعتبار دامنه و بوجود آوردن بهترین مدلی که می توان با آن متوجه شد که موتور گوگل نتایج را چگونه ایجاد می کند؛ از یادگیری ماشین در مقابل الگوریتم گوگل استفاده می کند.

در محاسبه اعتبار دامنه سایت بیشتر از 40 نشانه و فاکتور در نظر گرفته می شود. این مفهوم، دارای این نکته است که اعتبار دامنه سایت شما دائما در حال تغییر می باشد.

با توجه به این که سئو موز اعتبار دامنه را از 100 نمره در مقیاس لوگاریتمی محاسبه می کند؛ بنابراین کار شما هنگامی که میخواهید رتبه خود را از 20 به 30 برسانید نسبت به زمانی که می خواهید رتبه خود را از 70 به 80 برسانید بسیار ساده تر است.

حال به برسی مواردی می پردازیم که به روی اعتبار دامنه موثر هستند و می توان برای بهبود اعتبار دامنه به روی این موارد تمرکز بیتری داشته باشید.

  1. لینک کردن از دامنه های مختلف

اعتبار دامنه با توجه به فاکتور هایی هم چون تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت شما تعیین می گردد. البته فاکتور های موثر دیگری هم چون عمر دامنه و تعداد سیگنال های دریافت شده از شبکه های اجتماعی نیز در اعتباردامنه موثر است. به عنوان مثال زمانی که یک دامنه دارای 100 لینک ورودی است ارزش و اعتبار این دامنه کم تر از زمانی است که دارای 50 لینک ورودی از 50 دامنه مختلف باشد. این موضوع در واقع بیان گر این است که سایت شما به چه اندازه برای دیگر سایت ها مهم است و به آن لینک داده اند و به طور غیر مستقیم تاثیر بسزایی در افزایش اعتبار وب سایت شما دارد.

 

  1. رتبه Mozrang:Moz

رتبه moz یک وب سایت بر اساس مشخصات لینک آن می باشد و در محدوده 0 تا 10 رتبه بندی می شود . هر چه عدد بزرگ تر باشد رتبه اعتبار دامنه بهتر است. در رتبه moz به این نکته توجه داشته باشید که رتبه mozبه  کیفیت لینک های ورودی به سایت شما وابسته است ،  به معنی که گر سایت شما تعداد کمی لینک ورودی ولی با کیفیت بالا داشته باشد ارزش آن بیشتر از این است که تعداد زیادی لینک ورودی با کیفیت پایین داشته باشد.

 

  1. کیفیت محتوا

کیفیت محتوا کلید هر گونه رتبه بندی در دنیای SEO می باشد. تولید یک محتوای با کیفیت باعث می شود که سایت های زیادی به محتوای با کیفیت شما لینک دهند و به این صورت میزان اعتبار دامنه سایت شما به مرور افزایش داده می شود.

  1. سیگنال های شبکه های اجتماعی

این مورد هم مانند لینک دادن به دامنه وب سایت شما اعتبار بیشتری می بخشد. به این صورت که هرچقدر تعداد اشتراک گذاری و پسندیدن (لایک) مقالات شما به روی پلتفرم شبکه های مجازی بیشتر باشد اعتبار دامنه شما نیز افزایش می یابد. توجه کنید که در این موارد باید سایت شما به عنوان سایت مرجع معرفی شود.

  1. دوستی با موتور های جست و جو

با سئو، سایت شما در نتایج موتور های جستجو به دفعات بیشتری مشاهده خواهد شد و این به این معنی است که افراد بیشتری آن را مطالعه خواهند کرد و به این ترتیب اعتبار شما افزایش می یابد.
 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

نظر خود را بنویسید